Ifølge § 79 i Lov om Social Service kan Hvidovre Kommune støtte generelle tilbud med aktiverende eller forebyggende sigte. Kommunen fastsætter selv målgruppen for støtten. I Hvidovre Kommune er målgruppen lokale pensionistforeninger.
Forudsætning for at få bevilget driftstilskud efter § 79 i Hvidovre Kommune er, at foreningen skal være godkendt som pensionistforening af Ældre- og Sundhedsudvalget.
Kriterierne for at blive godkendt som pensionistforening er:
Ansøgningen skal behandles på et møde i Ældre- og Sundhedsudvalget, I skal derfor være opmærksomme på at der kan være en behandlingstid på op til 3 måneder på jeres ansøgning. Ansøgningen skal indeholde foreningens formål og målgruppe samt foreningens vedtægter, årsregnskab og medlemsliste med navn og adresse på medlemmerne.
I ansøger via dette skema:
Driftstilskuddet beregnes på baggrund af foreningens medlemsantal. Der tildeles 100 kr. pr. medlem, der har bopæl i Hvidovre Kommune, og der kan højst opnås tilskud til 50 medlemmer.
En gang årligt skal I udfylde nedenstående skema.
Jeres driftstilskud vil blive udbetalt efter ca. 14 dage.